Spørsmål og svar

Her finner du svar på de de vanligste spørsmålene. Hvis du fortsatt mangler svar på spørsmålet ditt kan du sende en e-post til kundeservice@clubvita.no.

Hva handler ditt spørsmål om?

Hvordan blir jeg medlem av Club VITA?

Dette kan gjøres på to måter; Enten via hjemmesiden til Club VITA, eller via en av våre VITA eller VITA Exclusive butikker.

Innmelding via hjemmesiden til Club VITA:

Gå inn på clubvita.no, klikk på "Bli medlem" på forsiden, og fyll deretter ut dine personlige opplysninger. Du vil automatisk bli tildelt et digitalt medlemskort. Medlemskortet kan du finne i Club VITA appen.

Innmelding via en av våre butikker:

Du kan også melde deg inn i Club VITA i en av våre butikker. Ta kontakt med en av våre hyggelige ansatte i din lokale VITA- eller VITA Exclusive-butikk, så hjelper vi deg med å registrere deg som medlem. Du vil automatisk bli tildelt et digitalt medlemskort. Medlemskortet kan du finne i Club VITA appen. 

Så snart du er innmeldt i Club VITA vil du motta en velkomst e-post med en link til Club VITAs hjemmeside. Klikk på linken for å fullføre registreringen og oppdatere din personlige profil. Dette kan du gjøre hjemme i ro og mak, og er ikke noe du trenger å gjøre i butikken.

Dersom du går direkte inn på clubvita.no etter at du har blitt registrert i butikken, kan du oppdatere profilen din ved å klikke på ‘Fullfør registrering’ på forsiden.

Kan alle bli medlem?

Du må være minst 15 år gammel og ha et mobilnummer og en e-postadresse for å bli medlem av Club VITA.

Koster det noe å bli medlem?

Nei - det er gratis å melde seg inn og være medlem av Club VITA.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke lenger ønsker å være medlem?

Dersom du av en eller annen grunn ikke skulle ønske å være medlem av Club VITA lengre, kan du melde deg ut ved å gå inn på profilsiden din (Min profil) eller ved å sende en e-post til kundeservice@clubvita.no.

NB! Vi gjør oppmerksom på at eventuelle opptjente poeng og premiebevis blir slettet dersom du melder deg ut av Club VITA.

Skal jeg velge to VITA-butikker?

Du kan bruke Club VITA-kortet ditt i alle VITA og VITA Exclusive sine butikker, men som medlem av Club VITA vil du være tilknyttet en spesifikk butikk, din ‘lokale’ butikk, som du vil motta invitasjoner til spennende arrangementer fra, samt tips og inspirasjon. Ettersom VITA består av både VITA og VITA Exclusive, har du mulighet for å velge to ‘lokale’ butikker. Dersom du valgte en VITA-butikk som den første, kan du velge en VITA Exclusive-butikk som butikk nummer to, og omvendt. Du kan når som helst gå tilbake i Min profil og oppdatere din(e) lokale butikk(er) dersom du flytter bosted eller arbeidsplass, eller av andre årsaker ønsker å endre den butikken som står oppført som din ‘lokale’ butikk.

Hvor registrerer jeg ønsket om å motta Club VITAs nyhetsbrev?

Alle medlemmer av Club VITA vil automatisk få tilsendt Club VITAs nyhetsbrev, og du trenger derfor ikke å bekrefte dette noe sted. Dersom du i tillegg ønsker å motta den elektroniske utgaven av VITAs tilbudsblad, VITA-bladet, bekrefter du dette ved å huke av for dette i registreringsskjemaet du fyller ut ved innmeldingen til Club VITA. Du kan alltid endre dette senere ved å gå inn på Min profil på clubvita.no. Endringer her kan kun gjøres med hensyn til VITA-bladet, da Club VITAs nyhetsbrev sendes alle medlemmer.

Hvorfor må jeg velge interesse ved fullføringen av medlemsskapet i Club VITA?

Club VITA er en medlemsklubb som ønsker å være relevant for nettopp deg! Dette betyr at dersom du f.eks. har interesse for make-up og hudpleie, ønsker vi å vite dette, slik at vi kan fortelle deg når vi har tilbud og andre aktiviteter på nettopp make-up og hudpleie. Du velger derfor minst to interesser, slik at vi får tilpasset tilbud, produkter og informasjon vi sender deg, etter dine behov og interesser. De fleste huker av for flere interesser samtidig, for å sikre seg mest mulig info om gode tilbud, tips og andre spennende aktiviteter!

Jeg har problemer med å fullføre registreringen min. Jeg får beskjed om at enten mobilnummer eller e-postadresse er feil.

En forklaring på dette kan være at enten mobilnummeret eller e-postadressen din ble oppgitt eller registrert feil i butikken. Hvis e-posten din ble registrert riktig, men telefonnummeret ble feil, så sjekk velkomst e-posten du fikk etter at du registrerte deg – der vil du finne mobilnummeret som du ble meldt inn med i butikken. Logg inn med disse opplysningene og rett feilen(e) under Min profil. Deretter velger du ‘Fortsett’ og profilen din er oppdatert med riktige opplysninger.

Hvis du ikke har mottatt noen velkomst e-post eller ikke vet hva feilen er, kan du sende en e-post til kundeservice@clubvita.no eller ringe kundeservice på telefon 800 40 456 (åpent hverdager mellom kl. 9-15). Husk å opplyse om enten mobilnummer, e-postadresse eller medlemskortnummer, slik at vi får hjulpet deg.

Jeg har glemt passordet mitt – hva skal jeg gjøre?

Gå til forsiden av clubvita.no og klikk på "Glemt passord?". Tast inn e-postadressen din så sender vi deg en e-post med en link der du kan opprette et nytt passord. Vær oppmerksom på at linken kun er aktiv i 8 timer.

Hvis du i mellomtiden har fått ny e-postadresse eller glemt hvilken e-post du registrerte deg med, anbefaler vi at du kontakter kundeservice, og de vil hjelpe deg med å få nytt passord på plass. Klikk på "Glemt passord" og deretter "Har du byttet eller glemt e-postadressen din?", så kommer kontaktopplysningene til Club VITAs kundeservice frem.

Hvordan opptjener jeg poeng?

Du opptjener poeng på alle varer* kjøpt i våre VITA-butikker, VITA Exclusive butikker og på vår nettbutikk vita.no. Dette forutsetter imidlertid at kjøpet blir registrert på medlemskapet ditt. Dette gjøres enten ved at du opplyser det telefonnummeret medlemskapet er registrert på, eller ved at du fremviser ditt digitale medlemskort som du kan finne i Club VITA appen. 

Du kan til en hver tid få oversikt over hvor mange poeng du har opptjent, ved å gå inn på clubvita.no og klikke på ‘Poengbalanse’.

*du opptjener ikke poeng ved kjøp av gavekort.

Hva skjer med poengene mine hvis jeg returnerer en vare?

Når du returnerer en vare skal du opplyse det telefonnummeret som medlemskapet ditt er registrert på, eller vise ditt digitale medlemskort. På den måten får vi trukket fra poengene på den returnerte varen. Hvis du med vilje unngår å opplyse om at du er medlem i Club VITA ved returnering av varer, kan dette medføre at vi fjerner poengene dine eller i verste fall stenger deg ute av Club VITA. Ved retur av varer kjøpt i vår nettbutikk på vita.no trekker vi naturligvis også fra poengene på den returnerte varen. Varer kjøpt på nettet kan ikke returneres i butikk, men skal sendes i retur med posten. Poengene dine trekkes fra når vi har mottatt varen.

Du har enkel tilgang til poengsaldoen din under fanen ‘Poengbalanse’ på clubvita.no.

Hvor mange poeng opptjener jeg?

Du opptjener 1 poeng* for hver 10-ende krone du handler for i VITA, VITA Exclusive eller på vita.no.

Eksempel:

Hvis du kjøper et produkt til 99,50 kr, opptjener du 10 poeng. Når du har kjøpt for totalt 200 kr, opptjener du 20 poeng.

* Du opptjener ikke poeng på gavekort

Opptjener jeg poeng på kjøp av gavekort?

Nei, du opptjener ikke poeng når du kjøper gavekort. Den som derimot mottar og bruker gavekortet vil opptjene poeng på varene han/hun kjøper for gavekortet, så lenge vedkommende er medlem av Club VITA.

Hvordan vet jeg hvor mange poeng jeg har opptjent?

Du kan enkelt holde oversikt over poengene dine under fanen ‘Poengbalanse’ på clubvita.no. Her kan du se hvor mange poeng du har opptjent på de forskjellige kjøpene dine og hvor mange poeng du har brukt. I tillegg vil din nåværende poengbalanse bli opplyst i nyhetsbrevene du mottar fra Club VITA. Poengsaldoen oppdateres senest innen 24 timer etter ditt siste kjøp er blitt registrert på medlemskortet.

Hva kan jeg bruke poengene mine til?

Poengene dine kan brukes på flotte premier i Premie-shoppen på clubvita.no. Her får du enkel oversikt over alle premiene som er tilgjengelig. Så snart du har valgt ønsket premie, vil du motta en e-post med et premiebevis. Det kan variere hvilke VITA- og VITA Exclusive-butikker som har din valgte premie, så vi anbefaler at du kontakter din lokale butikk og undersøker om de har varen. Premiebeviset tar du med til den VITA- eller VITA Exclusive-butikken der du skal hente premien.

Premiebeviset er gyldig i 90 dager. Det vil si at hvis du ikke henter premien innenfor 90 dager, kan du ikke lenger innløse premiebeviset og poengene dine går tapt. Innenfor 14 dager kan du annullere premiebeviset og få poengene dine tilbakeført til din profil.

Hvor ofte kommer det nye premier i premie-shoppen?

Vi får nye premier til premie-shoppen fortløpende, slik at det alltid er et nytt og spennende utvalg av premier på de ulike poengnivåene. Det er derfor lurt å kikke innom premie-shoppen fra tid til annen, slik at du sikrer deg premiene du ønsker!

Utløper poengene mine?

Ja, poengene dine er gyldige i to år etter at de er opptjent. Senest 3 måneder før poengene utløper får du en påminnelse slik at du vet akkurat hvor mange poeng som utløper og når de utløper.

Når jeg logger på Min profil står det at jeg har X poeng, men i nyhetsbrevet stod det at jeg hadde en annen poengsaldo. Hva er den riktige poengsaldo?

Det kan gå opp til 24 timer før poengsaldoen din blir oppdatert, både på nettet og i nyhetsbrevene, etter at du har kjøpt noe eller innløst et premiebevis. Logg på Min profil igjen etter 24 timer og sjekk om poengsaldoen din er oppdatert. Hvis det viser seg at den fortsatt ikke er oppdatert, send en e-post til kundeservice@clubvita.no. Husk å opplyse mobilnummer, e-postadresse og medlemskortnummer.

Kan jeg bruke medlemskortet mitt i utlandet?

Nei, du kan bare bruke medlemskortet til VITA- og VITA Exclusive-butikker i Norge og på vita.no.

Jeg har mistet medlemskortet mitt. Hva gjør jeg?

Ta det med ro. Du trenger ikke lenger et fysisk kort. Nå har nemlig alle medlemskortene blitt digitale. Det betyr at du lett kan finne ditt medlemskort i Club VITA appen.

Kan andre bruke medlemskortet mitt på mine vegne?

Medlemskortet i Club VITA er i utgangspunktet personlig og skal kun brukes av deg. Dersom ektefeller eller barn ikke ønsker å ha sin egen Club VITA-profil, kan de opptjene poeng på din profil ved å opplyse mobilnummeret ditt.

Jeg har funnet et Club VITA medlemskort. Hva gjør jeg?

Send kortet til VITA, avd. Club VITA, Postboks 6013 Etterstad, 0601 Oslo. Vi sørger for at kortet kommer tilbake til sin rettmessige eier.

Hvordan endrer jeg adresse, telefonnummer, etc.?

Logg inn på Min profil på clubvita.no. Her kan du endre opplysningene dine - blant annet telefonnummer, adresse, din lokale VITA- og/eller VITA Exclusive-butikk og interesser.

Hvordan endrer jeg passordet mitt?

Logg inn på Min profil på clubvita.no og klikk på ‘Min profil’ og ‘Endre passord’. Skriv inn ditt nåværende passord, og deretter det nye passordet. Gjenta det nye passordet og trykk ‘Lagre nytt passord’. Passordet ditt blir da oppdatert. Vær oppmerksom på at passordet skal bestå av minimum 8 bokstaver og/eller tegn.

Hvordan bruker Club VITA opplysningene mine?

Vi bruker opplysningene dine til å gjøre Club VITA bedre for deg – for å gi deg relevante og målrettede produktnyheter, tilbud, tips, inspirasjon og mye mer.

Vi lagrer opplysninger om dine besøk på clubvita.no, så vi kan tilby deg mer spesifikk og relevant informasjon. Du har rett til å vite hvilke personlige opplysninger vi har om deg, og hvis opplysningene viser seg å være ukorrekte, ufullstendige eller irrelevante, kan du få dem rettet eller slettet. Ønsker du informasjon eller har spørsmål eller kommentarer kan du sende en e-post til kundeservice@clubvita.no.

Hvordan bytter jeg min «lokale» butikk i medlemsprofilen min?

Det kan du gjøre ved å logge inn på Min profil på clubvita.no og klikke på ‘Min Butikk’. Her kan du enkelt endre din(e) favoritt VITA-/ VITA Exclusive-butikk(er).