Spørsmål og svar

Her finner du svar på de de vanligste spørsmålene. Hvis du fortsatt mangler svar på spørsmålet ditt kan du sende en e-post til kundeservice@clubvita.no.

Hva handler ditt spørsmål om?

Hvordan blir jeg medlem av Club VITA?

Gå inn på www.clubvita.no, klikk på "Bli medlem" på forsiden, og utfyll deretter dine personlige opplysninger. Du kan også melde deg inn i Club VITA i butikken - bare ta kontakt med en av de ansatte i din lokale VITA-butikk og de vil hjelpe deg med å bli medlem. Dersom du har vært nede i butikken og meldt deg inn i Club VITA vil du motta en velkomst e-post med et link til Club VITAs hjemmeside slik at du kan fullføre registreringen og oppdatere din personlige profil. Dersom du går direkte inn på www.clubvita.no etter at du har blitt registrert i butikken, kan du oppdatere profilen din ved å klikke på ‘Fullfør registrering’ på forsiden.

Kan alle bli medlem?

Du må være minst 18 år gammel og ha et mobilnummer eller en e-postadresse for å bli medlem av Club VITA. Dersom du er mellom 16 og 18 år kan du bli medlem dersom foresatte/verge har gitt samtykke.

Koster det noe å bli medlem?

Nei - det er gratis å melde seg inn og være medlem av Club VITA.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke lenger ønsker å være medlem?

Du kan alltid melde deg ut av Club VITA på profilsiden din (Min Profil) eller ved å sende en e-post til kundeservice@clubvita.no. Vi gjør oppmerksom på at eventuelle poeng blir slettet dersom du melder deg ut av Club VITA.

Min opplysninger er skrevet inn eller oppgitt feil i butikken

Dersom du har blitt registrert med feil opplysninger i butikken skal du allikevel logge på med disse opplysningene på din profil (Min Profil) under ‘Fullfør registreringen’ på www.clubvita.no. I feltet med mobilnummer og e-postadresse, skriver du det som ble oppgitt i butikken - selv om det er feil. Når du har fullført registreringen, går du tilbake til MIN PROFIL og korrigerer opplysningene som er feil – deretter velger du ‘Fortsett’ og profilen din er nå oppdatert.

Hvis du ikke vet hva feilen er, kan du sende en e-post til kundeservice@clubvita.no og opplyse enten mobilnummer eller e-postadresse samt ditt medlemskortnummer.

Skal jeg velge to VITA-butikker?

Du kan bruke Club VITA-kortet ditt i alle VITA-butikker, men som medlem av Club VITA vil du være tilknyttet en spesifikk VITA-butikk som du vil motta invitasjoner til eventer fra, samt tips og inspirasjon. Ettersom VITA består av både VITA-butikker og VITA Exclusive-butikker, har du mulighet for å velge to ‘lokale’ VITA-butikker. Dersom du valgte en VITA-butikk som den første, kan du velge en VITA Exclusive-butikk som butikk nummer to, og omvendt. Du kan gå tilbake i ‘Min Profil’ når som helst å oppdatere din(e) lokale butikk(er) dersom du flytter eller ønsker å sette VITA/ VITA Exclusive som den første butikk.

Kan jeg være medlem uten å motta nyhetsbrevet fra Club VITA?

For å være medlem av Club VITA, må du akseptere å motta nyhetsbrev fra oss og SMS’er fra tid til anden. Derimot er det frivillig om du vil motta vår online katalog hver 14. dag. Dette kan du ‘sjekke av’ i boksen Club VITA-katalog.

Hvorfor må jeg velge en interesse?

Du er nødt til å velge en interesse for at vi skal kunne tilpasse den informasjonen vi sender deg etter dine behov. Vi anbefaler at du velger flere en en interesse, så har vi mer vi kan vise deg.

Jeg kan ikke opprette/aktivere min profil, men får beskjed om at mobilnummeret er opprettet.

Det kan være fordi mobilnummeret eller e-postadressen din ble oppgitt eller lagt inn feil i butikken. Hvis du vet hvor feilen ligger kan du følge denne enkle veiledningen:

Fullfør profilen din på www.clubvita.no. I feltet med mobilnummer og e-postadresse, skriver du det som ble oppgitt i butikken - selv om det er feil. Når du har fullført registreringen, går du tilbake til ‘Min Profil’ og korrigerer opplysningene som er feil – deretter velger du ‘Fortsett’ og profilen din er nå oppdatert.

Hvis du ikke vet hva feilen er, kan du sende en e-post til kundeservice@clubvita.no og opplyse enten mobilnummer eller e-postadresse samt ditt medlemskortnummer.

Jeg har glemt passordet mitt - hva skal jeg gjøre?

Gå til forsiden av www.clubvita.no og klikk på "Glemt passord". Deretter mottar du en e-post med link til profilen din, og herfra kan du enkelt endre passordet ditt til ett som du kan huske. Vær imidlertid oppmerksom på at passordet ikke lenger er synlig. Det står nå som prikker og antall prikker tilsvarer ikke antall tegn i passordet ditt.

Har du i mellomtiden skiftet e-postadresse eller glemt hvilken e-post du registrerte deg med, kan du klikke på "Glemt passord" og klikk deretter på " Har du skiftet eller glemt e-postadressen din". Du vil istedenfor motta en SMS med et midlertidig passord.

Hvordan opptjener jeg poeng?

Du opptjener poeng på alle kjøp* registrert på medlemskortet ditt og det er derfor viktig at du viser det hver gang du handler i en VITA-butikk. Hvis du glemmer kortet ditt, oppgi telefonnummer eller e-postadresse slik at du kan forsikre deg om at poengene kommer inn på kortet.

Poengene dine vises på kvitteringen. Husk å sjekke poengene på kvitteringen før du forlater butikken, og ta kontakt med personalet umiddelbart hvis det er oppstått en feil.

Hva skjer med poengene mine hvis jeg returnere en vare?

Hvis du returnerer en vare du har kjøpt i VITA skal du vise ditt medlemskort og deretter vil poengene du har tjent bli trukket fra.

Hvis du unngår å opplyse om medlemsskapet ditt når du returnerer varer, kan det medføre at vi fjerner poengene dine eller i verste fall stenger deg ute av Club Vita.

Hvor mange poeng opptjener jeg?

Du opptjener 1 poeng* for hver 10 kr., du handler for i VITA.

Eksempel:

Hvis du kjøper et produkt i en VITA-butikk til 74,95 kr., opptjener du 8 poeng. Når du har kjøpt for totalt 2.000 kr. i VITA, har du opptjent 200 poeng.

* Du opptjener ikke poeng på gavekort.

Opptjener jeg poeng på kjøp av gavekort?

Nei, du opptjener ikke poeng når du kjøper et Club VITA-gavekort. Den som derimot mottar og bruker gavekortet vil opptjene poeng, så lenge vedkommende er medlem av Club VITA.

Hvordan vet jeg hvor mange poeng jeg har opptjent?

Du kan fra din personlige profilside og fra vårt nyhetsbrev enkelt se hvor mange poeng du har til rådighet. På profilsiden kan du også se hvor mange poeng du har opptjent og innløst og hvor mange poeng du kan bruke akkurat nå. Poengsaldoen oppdateres innen 24 timer etter ditt siste kjøp er blitt registrert på medlemskortet.

Hva kan jeg bruke poengene mine til?

Poengene dine kan brukes på flotte premier i premie-shoppen på www.clubvita.no. Her får du enkel oversikt over alle premierne som er tilgjengelig. Så snart du har valgt ønsket premie. Vil du motta en e-post med et premiebevis. Det kan variere hvilke VITA- og VITA Exclusive-butikker som har din valgte premie. Så vi anbefaler at du kontakter din lokale butikk og undersøker om de har varen. premiebeviset tar du med til den VITA- eller VITA Exclusive-butikken der du skal hente premien.

premiebeviset er gyldig i 90 dager. Det vil si at hvis du ikke henter premien innenfor 90 dager, kan du ikke lenger innløse premiebeviset og poengene dine går tapt. Du kan annullere premiebeviset innen utløpsdato og få poengene dine tilbakeført til din profil.

Kan jeg bruke poengene mine til kjøp av varer i VITA eller VITA Exclusive-butikkene?

Ja, alle VITA-butikker har et utvalg av produkter som du kan kjøpe for poengene dine. Hver vare viser hvor mange poeng du trenger, og hvis du er i tvil kan du alltid spørre de ansatte.

Er det alltid de samme premiene?

Nei, vi skifter premier løpende slik at det alltid er et nytt og spennende utvalg av premier til ulike poengsatser. Det er derfor en god idé å holde øye med på hva som kommer av nyheter, slik at du kan innløse poengene dine når du selv har lyst.

Utløper poengene mine?

Ja, poengene dine blir foreldet - men først to år etter at de er opptjent. Senest 3 måneder før poengene utløper for du en påminnelse slik at du vet akkurat hvor mange av poengene dine som utløper.

Når jeg logger på står det at jeg har 0 poeng, men på kvitteringen står det at jeg hadde X poeng. Hvor er poengene mine?

Du kan ha aktivert en profil som ikke er koblet til medlemskortet ditt. Send en e-post til kundeservice@clubvita.no med problemet og husk å opplyse mobilnummer, e-postadresse og medlemskortnummer.

Kan jeg bruke medlemskortet mitt i utlandet?

Nei, du kan bare bruke medlemskortet til Club VITA i Norge

Jeg har mistet medlemskortet mitt. Hva bør jeg gjøre?

Ta det med ro. Du trenger ikke lenger et fysisk kort. Nå har nemlig alle medlemskortene blitt digitale. Det betyr at du lett kan finne ditt medlemskort i Club VITA appen.

Kan andre bruke medlemskortet mitt på mine vegne?

Nei, medlemskortet ditt til Club VITA personlig og kan kun brukes av deg.

Jeg har funnet et medlemskort til Club VITA. Hva bør jeg gjøre?

Send kortet til VITA AS, Haslevangen 15, 3. etasje, 0579 Oslo, Norge. Vi vil sørge for at kortet kommer tilbake til sin rettmessige eier.

Hvordan endrer jeg adresse, telefonnummer, etc.?

Logg inn på profilsiden din på www.clubvita.no. Her kan du endre opplysningene dine - blant annet telefonnummer, adresse, etc.

Hvordan endrer jeg passordet mitt?

Logg inn på profilsiden din på www.clubvita.no og slett prikkene som står i passordfeltet og skriv så ditt nye passord. HUSK å trykke på Fortsett/oppdater før du forlater siden. Vær oppmerksom på at systemet automatisk tilføyer prikker til det angitte passordet og derfor ser det lengre ut enn det du har oppgitt.

Hvordan bruker dere opplysningene mine?

Vi bruker opplysninger dine til å gjøre Club VITA bedre for deg – for å gi deg målrettede tips, tilbud og mye mer.

Dine opplysninger vil ALDRI bli gitt videre eller solgt til andre selskaper. Vi kan eventuelt bruke og dele opplysninger om kundegrupper, men uten å identifisere enkeltpersoner. Dette gjøres for å få en bedre forståelse av våre kunders atferd slik at vi kan forbedre vår service til deg .

Vi lagrer opplysninger om dine besøk på VITA, så vi kan tilby deg mer spesifikk og relevant informasjon. Du har rett til å vite hvilke personlige opplysninger vi har om deg, og hvis opplysningene viser seg å være ukorrekte, ufullstendige eller irrelevante, kan du få dem rettet eller slettet. Ønsker du informasjon eller har spørsmål eller kommentarer kan du sende epost til oss på kundeservice@clubvita.no.

Merk: Vi følger retningslinjene i personvernloven og ifølge denne loven har du rett til å bli informert om vår behandlingen av personopplysninger. I VITA ønsker vi også å gi deg så mye kontroll som mulig over dine personlige opplysninger.

Jeg har flyttet. Hvordan skifter jeg min lokale butikk?

Det kan du gjøre ved å logge inn på profilsiden din på www.clubvita.no og så klikke på Min Profil – Min Butikk. Her kan du enkelt endre din favoritt VITA-butikk.

Trekningsregler ved fullført medlemsprofil – vinn et gavekort på 5000 kr

Når du melder deg inn i Club VITA i en av våre butikker må du etterpå fullføre din profil på www.clubvita.no for å få tilgang til alle fordelene. Husk at du må fullføre profilen med de samme opplysningene som du brukte i butikk da du ble meldt inn.

Når du har fullført din medlemsprofil er du automatisk med i trekningen av et gavekort på 5000 kr som kan brukes i en av våre VITA/VITA Exclusive butikker!

  • Det trekkes 1 vinner pr. måned
  • Vinneren kontakte direkte på mail
  • Gavekortet er gyldig i alle VITA/VITA Exclusive butikker i 12 måneder fra utstedelsesdato
  • Det er kun mulig å delta én gang

Har du spørsmål til trekningen er du velkommen til å sende oss en e-post på: kundeservice@clubvita.no.

 

Trekningsregler konkurranse

Som medlem av Club VITA kan du delta i ulike konkurranser når du har fullført din profil og er innlogget på www.clubvita.no.

  • Premiene kan ikke byttes inn i andre varer eller i kontanter
  • Konkurransen er ikke kjøpsbetinget
  • Vinneren/vinnerne publiseres på vinnersiden
  • Det er kun mulig å delta én gang
  • Du må være fylt 15 år for å melde deg inn i Club VITA. Deltakere må derav være 15 år eller eldre

Har du spørgsmål til trekningen er du velkommen til å sende oss en e-post: kundeservice@clubvita.no.